Wednesday, April 20, 2011

Kembali Berblog

Biarlah berblog kerana kita ada sesuatu untuk diperkatakan, bukan kerana semata-mata untuk mempastikan blog sentiasa dikemas kini.


Fahami keupayaan diri anda!- Arimi

Asalamualaikum dan Salam Sejahtera, selama lebih kurang sebulan saya tidak mengemaskini blog termasuk laman Facebook.

Terima kasih kepada yang mengirimkan email dan tidak kurang menghantar SMS dan bertanya khabar. Alhamdulilah, saya sihat seperti biasa. Tiada sebab tertentu kenapa saya tidak menulis apa-apa selama sebulan ini, bukan juga kerana dihalang oleh kesibukan seharian.

Sebenarnya saya telah memutuskan untuk berehat. Saya juga menyarankan rakan-rakan blogger yang membaca posting ini melakukannya sekali-sekala untuk mengelakkan keadaan 'early burnt out'.

Biarlah berblog kerana kita ada sesuatu untuk diperkatakan, bukan semata-mata untuk mempastikan blog sentiasa dikemas kini. Aktiviti ini mempunyai perangkapnya tersendiri. Jika tidak dikawal kita sedar tidak sedar boleh menghabiskan masa 16-18 jam di depan laptop setiap hari memburu berita baru dan menulis posting.

Selama ini semua penulisan saya merupakan pandangan peribadi sendiri tanpa pertimbangan komersial serta kepentingan tersembunyi. Saya bukan alat propaganda tajaan mana-mana pihak.

Bagi saya kebebasan bersuara juga meliputi azam untuk tidak mahu dikongkong oleh blog sendiri.

No comments:

Post a Comment