Thursday, May 1, 2008

Menguji Ilmu Hitam melalui SMS?[Kadayan Universe Forum]

FireBoard Kadayan Universe Community Hall: Kedai Kopi General Discussion

TOPIC: Menguji Ilmu Hitam melalui SMS?

giinbuagas

Menguji Ilmu Hitam melalui SMS? 5/1/08

Ini merupakan sms pelik yang saya terima dua hari lepas

JIKALAU ANDA MENDPT PNGGILAN TLFON YG BRNOMBOR PANJANG Cnth: +62852731520946 DAN NMBR ITU BRWARNA MERAH,DHRAP2 SGT JGN DIANGKT DAN DJWB PANGGILAN ITU.INI KERANA DI INDONESIA SKRG, SEKUMPULAN PENUNTUT ILMU HITAM SDG MENGUJI ILMU MEREKA MELALUI TELEFON,JIKA SESIAPA YG MENJWB PNGGLA ITU MULUT AKAN BERGUIH DAN AKAN MATI SLPS ITU.DI INDONESIA SDH 9 ORG MATI DAN MLM TD DIPUCHONG 2 ORG MATI.INI BNR2 TRJADI,TLG SEBARKAN MSG

Entah betul entah tidak. Tapi kawan-kawan juga mendapat sms yang sama.

Pagi ini ada lagi satu sms kononnya seorang ustazah di Sipitang telah menerima sms berkenaan.

Saja la saya simpan di thread ini untuk perhatian dan pandangan, juga tindakan semua. Jika ia didapati palsu, pihak berkuasa harus membuat sedikit pengumuman mungkin, supaya keresahan tidak perlu orang awam dapat diredakan.


askasah (User)

PANGGILAN SANTAU KARUT 6/1/08
Panggilan santau karut

Oleh Mohd Jamilul Anbia Md Denin, Amir Abdul Hamid, Salman Hamat, Norfaisal Jahuri dan Sulaiman Salleh am@hmetro.com.myThis e-mail address is being protected from spam bots, you need JavaScript enabled to view it

KUALA LUMPUR: Menggemparkan! Ramai pengguna telefon bimbit mula panik berikutan penyebaran SMS yang meminta orang ramai berhati-hati dengan panggilan santau atau ‘tarik nyawa’ yang kononnya boleh membunuh mereka sejurus menjawab panggilan itu.

Lebih menakutkan apabila kandungan SMS itu mendakwa panggilan maut itu sudah meragut sembilan nyawa di Indonesia sejak bulan lalu dan kini mula menular kepada jutaan pengguna telefon di negara ini bagi menagih korban terbaru.

Untuk berita selanjutnya hmetro.com.my

askasah (User)

Re:Menguji Ilmu Hitam melalui SMS? 6/1/08
Untuk berita mutakhir berkaitan Panggilan Santau ini sila lawat itsurday.blogspot

Taima kasih.

No comments:

Post a Comment